måndag 10 januari 2011

Ett blått plus

I lördags skulle den ha kommit. Men icke... Hade gjort ett text med en sticka på morgonen, för säkerhetens skull, men det visade inget. Suck... Men så gick hela lördagen och hela söndagen utan någonting, varför jag bestämde mig att testa igen på måndagsmorgonen. Kunde man inte se en liten antydan till två streck istället för ett? Var det inte ett svagt, svagt rött streck till? Kanske gjorde jag fel med testen?

På kvällen åkte vi och handlade mat och jag passade på att besöka ICA's apoteksdel, där jag köpte ett stav-test istället. Min tanke var att det kunde vara värt att testa något annat.

Efter att maten blivit inpackad, middagen blivit uppäten så var det dags att testa. Gick igenom instruktionerna och gjorde som man skulle.

Vilka långa sekunder som gick... Ett blått plus dök upp och sedan strecket i kontrollrutan. Jaha, dags att läsa av. Ett plus. Ett litet leende. Men var tvungen att dubbelkolla. Jo. Det skulle nog vara ett plus.

Smög ut till Niklas i soffan. Bad honom läsa instruktionerna och berätta för mig hur det skulle se ut, för säkerhetens skull. Han sa att ett plus var gravid och ett minus var inte gravid. Jag visade honom staven. "Så är du gravid?" frågade han. "Det verkar så..." svarade jag. Och där satt vi i soffan och plötsligt hade hela världen förändrats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar